تمیزکاری چرخ خیاطی

آموزش تعمیر و سرویس چرخ خیاطی

یادگیری سرویس کردن چرخ خیاطی برای هر فرد خیاط امری ضروری است. این کار سبب عمر بیشتر چرخ خیاطی و دوام آن شده و باعث می شود چرخ خیاطی دچار نقص فنی در طول خیاطی نشود. اما قبل از رسیدن به یادگیری آموزش سرویس کردن و روغن کاری چرخ خیاطی لازم است به یک سری نکات قبل از خرید چرخ خیاطی توجه کرد که در ابتدا یک خرید به صرفه و باکیفیتی را تجربه کرد. قبل از خرید باید بدانیم که چرخ خیاطی را برای چه کاری می خواهیم ؟ چرخ خیاطی ها به دو دسته ی خانگی و صنعتی تقسیم می شوند. دسته ی خانگی برای مصرف شخصی و دوخت و دوزهای اولیه مناسب است و چرخ خیاطی صنعتی برای مصارف گسترده تر برای تولیدی ها، آموزشگاه های خیاطی، مزون ها کاربرد دارد که به مراتب سرعت و عملکرد بالایی نسبت به چرخ خیاطی های خانگی دارند.

امروزه در بازار برند های مختلفی در بازار عرضه شده اند که انتخاب هرکدام سلیقه ایست و با جمع آوری اطلاعات ارجب خصوصیات چرخ خیاطی های مختلف، می توان بهترین انتخاب را داشت. ژانومه یکی از برندهای محبوب می باشد که به دلیل ارائه ی چرخ خیاطی های باکیفیت توانسته است رضایت و اعتماد خریداران در سراسر دنیا به خود جلب کند و به یکی از بزرگ ترین تولیدکننده ی چرخ خیاطی در جهان تبدیل شود و صادر کننده به کشورهای اروپایی و ایلات متحده آمریکا باشد. شما می توانید با مراجعه به وب سایت اینترنتی ژانومه سرویس انواع مختلف چرخ خیاطی و قیمت و مشخصات آن ها را مشاهده کرده و متناسب با نیاز خود اقدام به خرید محصول کنید.

تمیز کاری چرخ خیاطی
تمیز کردن چرخ خیاطی ( تمیز کردن ماکو )

انواع چرخ خیاطی

برند ژانومه مدل های مختلف چرخ خیاطی را به بازار عرضه کرده است، که این مدل ها می توانند شامل: چرخ خیاطی مکانیکی، چرخ خیاطی برقی و چرخ خیاطی کامپیوتری باشند. چرخ خیاطی های مکانیکی عملکرد ساده ای دارند و با چرخاندن دسته، عمل دوخت و دوز را انجام می دهند. چرخ خیاطی های برقی نیز با پدال اهرم فشار پایه عمل دوخت و دوخت را سریع تر از چرخ خیاطی مکانیکی انجام می دهند و در آخر چرخ خیاطی های کامپیوتری که مدل پیشرفته ی چرخ خیاطی ها می باشند با یک صفحه ی نمایشی که دارند قابلیت بروز رسانی انواع مدل دوخت ها را داشته و بهترین مدل دوخت را بر روی لباس پیاده می کنند. جهت خرید چرخ خیاطی کامپیوتری ژانومه و اطلاع از خصوصیات آن ها به سایت ژانومه سرویس مراجعه کنید.

با مشخص شدن مدل های متفاوت چرخ خیاطی، می بایست به قابلیت هایی که چرخ دارد و نیازی که با آن برطرف می شود توجه کرد. چرخ خیاطی انتخابی دارای ضمانت و گارانتی و هم چنین خدمات پس از فروش داشته باشد. خرید را از نمایندگی های رسمی انجام دهید تا از ضمانت و گارانتی و خدمات پس از فروش بهره مند شد و از اقلام همراهی که فقط نمایندگی های رسمی ارائه می دهند، استفاده کنید.

سرویس کردن و تعمیر چرخ خیاطی نیازی به تخصص خاصی ندارد و می شود با رعایت نکاتی که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت، فرا گرفت. سرویس کردن چرخ خیاطی را در زمان های مشخصی باید انجام داد که بستگی به مدت زمان کاری است که با چرخ خیاطی انجام شده است. اگر از چرخ خیاطی به صورت مداوم استفاده شود سرویس کردن آن را باید ماهی یکبار انجام داد و اگر کمتر از چرخ خیاطی استفاده می شود می توان چند ماه یکبار آن را سرویس کرد. شما می توانید با مراجعه به قسمت تعمیرات چرخ خیاطی ژانومه سرویس، خیال خود را بابت سرویس و تعمیر چرخ خیاطی خود راحت کنید.

روغن کاری و سرویس کردن چرخ خیاطی

برای تمیز کردن چرخ خیاطی می توان از اسپری هوای فشرده، برس گردگیر و موچین استفاده کرد. برای سرویس کردن چرخ خیاطی ابتدا باید قطعاتی مانند ماسوره، قرقره، سوزن و ماکو که از جمله اجزای قابل جدا شدن چرخ خیاطی هستند را جدا کرده و سپس بخش های داخلی را تمیز، روغن کاری و بازبینی کرد. برای آشنایی با نحوه جدا کردن صفحه کار پیش بر، دفترچه راهنمای چرخ خیاطی را باید مطالعه کرد و از دستورالعمل دستگاه آگاهی یافت. قبل از سرویس کردن لازم است قطعات جدا شده ی دستگاه را با استفاده از پارچه ی مرطوب و نرمی که پرز نمی دهد پاک کرد و برای قسمت های ظریف، درزها و قسمت هایی که دست نمی رسد از برس گردگیر کوچک یا اسپری هوای فشرده استفاده کرد.

روغنکاری چرخ خیاطی
روغن کاری چرخ خیاطی ژانومه

قسمت هایی که دارای سایش و اصطکاک هستند را شناسایی و سپس بسته به نوع چرخ خیاطی و مدل هایی که دارند همان قسمت ها را به خوبی روغن کاری کنید. برای روغن کاری چرخ خیاطی، می توان چرخ بالانس را عقب و جلو کرد. در صورت الکترونیک بودن قطعات چرخ خیاطی باید احتیاط را رعایت کرد که روغن باعث اختلال در کار چرخ خیاطی نشود. استفاده از چرخ خیاطی بلافاصله بعد از روغن کاری و تمیز کردن چرخ خیاطی، توصیه می شود از یک پارچه بلا استفاده استفاده شود که روغن اضافی چرخ خیاطی از دستگاه خارج شده را تمیز کرده و از لکه شدن لباس ها جلوگیری کرد.

فروشگاه اینترنتی رسمی ژانومه سرویس

گاهی به دلیل مشغله ی کاری یا فراموشی، ماه ها و حتی زمان بیشتری از سرویس کردن چرخ خیاطی می گذرد که برای یکی از قطعات مشکلی پیش می آید یا دوخت کیفیت خود را از دست می دهد که می تواند مشکل از ماسوره، چرخ دستی یا سوزن باشد که در خانه به سادگی می توان آن را تعمیر کرد. دوخت های سست به دلیل پیچیده نشدن ماسوره است که با استفاده از یک برس نرم، شکاف های بین ماکو و سایر قسمت های چرخ خیاطی را می توان پاک کرد، به دلیل سست بودن چرخ دستی یا تنظیم نبودن کشش نخ است که موجب پاره شدن نخ می شود، سوزن هم آخرین قسمت برای چک کردن است که تاثیر بسزایی در دوخت دارد. با تمیز کردن و روغن کاری مرتب و منظم ماهانه و کمتر عمر چرخ خیاطی را بیشتر کنید تا از کیفیت دوخت همیشگی برخوردار شوید.

2 دیدگاه

  • سلام، من چرخ ژانومه ۸۰۲ دارم، بیشتر برای جا دکمه ازش استفاده میکروم، بعد حالا که اومدم باهاش راسته دوزی کنم به مشکل خوردم.
    دکمه تنطیم کوک که درشت و ریز میکنه رو وقتی میچرخونم به سمت عدد ۴ کم کم میره تو و اینکه کوکش خیلی ریزه و نمیشه کوک معکوس زد حالا میخواستم راهنماییم کنید چکار باید بکنم.ممنون.

    • سلام وقت بخیر دوست عزیز قطعات داخلی دستگاه حالت گیریس خور هستند که هر چند سال نیاز به تعویض گیریس دارن سرویس های دوره ای برای جلوگیری از این مشکلات و خرابی قطعات جلوگیری می‌کنه دستگاه شما حتما باید داخل نمایندگی توسط سرویس کار چک بشه 🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *