چرخ خیاطی ژانومه

چرخ خیاطی ژانومه


در این مقاله می خواهیم به مشکلات احتمالی ای که ممکن است برای چرخ خیاطی شما پیش آید بپردازیم منتهی قبل از آن گذری کوتاه به چرخ خیاطی ژانومه خواهیم داشت:

چرخ خیاطی ژانومه

چرخ خیاطی ژانومه:
چرخ خیاطی ژانومه برندی ژاپنی است که برندی معروف در جهان یا حداقل در ایران است.
این چرخ خیاطی با سابقه ای طولانی ای که دارد بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است. این برند هر ساله تعدادی چرخ خیاطی جدید به بازار عرضه می کند.

چرخ خیاطی ژانومه

معایب احتمالی که ممکن است برای چرخ خیاطی ژانومه پیش آید:
چرخ ها و ماشین ها پس از انقلاب صنعتی برای راحتی انسان ها بوجود آمده اند اما در صورت استفاده نادرست از آن ها کار انسان را مشکل تر می کنند بنابراین؛قبل از استفاده از هر وسیله ای ابتدا باید اصول و شیوه کار با آن را آموزش دید. چرخ های خیاطی با اینکه کاربردی بسیار آسان دارند اما اگر در استفاده از آن اصولی را رعایت نکنید ممکن است دچار مشکل شوند، که با تعمیر و نگهداری مداوم میتوانید طول عمر چرخ خیاطی خود را افزایش دهید.
در زیر به بررسی چند مورد از مشکلات احتمالی برای چرخ خیاطی هایتان میپردازیم:
۱. ایجاد صداهای غیرمعمول: اگر چرخ خیاطی شما صدایی غیرمعمول یا بسیار بلند تولید میکند یا صدایی مانند ضربه زدن ایجاد می کند به دلیل جمع شدن پرز پارچه ها درون جعبه خیاطی است که شما به وسیله یک قلم مو به آهستگی میتوانید آن ها را از بین ببرید. البته چرخ خیاطی های ژانومه کمتر دچار این مشکل میشوند زیرا وسایل به کار رفته در این چرخ خیاطی بسیار با کیفیت هستند.
۲. ایجاد دوخت های غیر همسان: اگر چرخ خیاطی شما دوخت کوچک و بزرگی ایجاد می کند علت آن عدم نخ کردن نادرست سوزن، عدم تنظیم صحیح سوزن، استفاده از سوزن نامتناسب با چرخ و همچنین وجود گرد و خاک روی ماسوره و شل شدن فنر پایه می باشد که در صورت تنظیم صحیح هر یک این مشکل نیز به راحتی حل خواهد شد.
۳. ایجاد دوخت نامناسب در چرخ خیاطی: دلایل این امر متفاوت خواهد بود. عمده ترین ایراد از سوزن آن است مثلا اگر دوخت ایجاد شده بر پارچه باعث ایجاد سوراخ شود به معنای بزرگی سوزن مورد استفاده است که نشان میدهد این سوزن مناسب این پارچه نیست.
۴. دوخت معیوب چرخ خیاطی: اگر چرخ خیاطی شما دوختی ناقص دارد غالبا دلیل این اتفاق استفاده از سوزن کج و نامناسب است که برای رفع آن باید سوزن را تعویض کنید.
۵. شکستن سوزن هنگام کار با چرخ خیاطی: تعویض سوزن از راحت ترین قسمت های چرخ خیاطی است و این مشکل به دلایل مختلف از جمله: کج شدن سوزن، شل شدن و عدم تطابق ضخامت سوزن با پارچه و نخ شدن نادرست سوزن است. باید توجه کنید که برای بعضی پارچه ها سوزن های مخصوصی وجود دارد.
۶. شل شدن نخ زیر: این مشکل نیز به علت کشش اشتباه نخ و شکستگی فنر کشش و سفت بودن پیچ ماکو ایجاد می شود.
۷. پارگی بیش از حد نخ ماسوره: اگر نخ ماسوره مکررا پاره میشود به دلایل زیر میباشد:
• وجود گره در نخ ماسوره
• عدم قرارگیری صحیح ماسوره در جای خود
• عدم استحکام نخ
• عدم تنظیم کشش نخ
۸. از کار افتادن چرخ خیاطی: عدم کارکردن چرخ خیاطی ممکن است به دلایل مختلفی رخ میدهد از جمله : اشکال در نحوه نخ شدن چرخ خیاطی، ایجاد مشکل در سوزن چرخ خیاطی یا جمع شدن و درست قرار نگرفتن پارچه در قسمت مورد نظر. که برای حل مشکل باید این قسمت ها را بررسی و مشکل را حل نمود.
در صورتی که اقدامات گفته شده را انجام دادید و مشکل چرخ خیاطی اتان برطرف نشد میتوانید با دفتر مرکزی ژانومه تماس گرفته و نسبت به رفع مشکل خود اقدام نمایید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *