اتو پرس ژانومه

اتو پرس ژانومه


در این مقاله قصد داریم روش های نگهداری از اتو پرس ژانومه را بررسی کنیم. اتوهای پرس روش کار ساده‌ای دارند. بعد از پهن کردن لباس با فشار دادن صفحه بالایی به پایینی لباس اتو می شود. برای لباسهای بزرگ اتوکشی خیلی آسان و سریع انجام می شود. خرید اتو پرس باعث می شود در وقت و هزینه خشکشویی صرفه جویی شود. برای بالا بردن طول عمر مفید اتو پرس باید نکاتی را رعایت کرد. در ادامه مقاله این موارد را با هم بررسی می‌کنیم.

 

اتو پرس ژانومه
اتو پرس ژانومه

تنظیم دمای اتو پرس ژانومه بر اساس جنس لباس

اساس کار اتو پرس ژانومه از بین بردن چروک لباس با کمک دما و فشار زیاد بخار است. جنس لباس باید هنگام اتو کاری در نظر گرفته شود. لباس ضخیم زمان اتوکشی طولانی تری دارد. جنس پنبه یا کتان برای اتوکشی نیاز به دمای بیشتری دارد و زمان زیر پرس بودن آنها بیشتر است. شما با کمک صفحه دیجیتالی روی اتو می توانید درجه حرارت آن را بر اساس نوع لباس کنترل و تعیین کنید.

استفاده از آب مقطر جهت جلوگیری از رسوب

برای نگهداری اتو پرس ژانومه و بالا بردن کیفیت کار بهتر از آب مقطر استفاده کنید. استفاده از آب معمولی باعث ایجاد رسوب و بسته شدن منافذ خروج بخار آب می‌شود. در صورتی که رسوب مشاهده کردید برای رفع آن باید از آب و سرکه استفاده کنید. آب و سرکه را به یک اندازه مخلوط کرده و در مخزن آب اتو بریزید. اتو را روشن کنید و بعد از بخار کردن آن را خاموش کنید. محلول آب و سرکه را یک ساعت داخل اتو نگهدارید. بعد از این مدت مخزن اتو را بشورید و خشک کنید.

روش تمیز کردن اتو پرس ژانومه

گاهی اوقات کف اتو پرس ژانومه خود را چک کنید. اگر دچار زردی شده است آن را برطرف کنید. برای رفع زردی کف اتو پرس می تواند از ظرفشور زبر استفاده کنید. برای این کار نباید مستقیم ظرفشور را روی کف اتو بکشید بلکه بهتر است آن را داخل یک پارچه نازک قرار دهید، سپس روی کف اتو بکشید. اگر با این روش لکه پاک نشد، مخلوطی از سرکه و نمک درست کنید. سپس آن را حرارت دهید و با آن کف اتو را تمیز کنید.

روش از بین بردن برق اتو روی لباس

اتو پرس ژانومه در صورتی که درجه حرارت آن بر اساس نوع لباس تنظیم شده باشد روی لباس اثری باقی نمی گذارد. اما در صورتی که متوجه برق افتادن لباس شدید با یک پارچه نمدار روی آن قسمت بکشید. قبل از اتو کاری می توانید یک پارچه بی استفاده روی لباس قرار دهید تا جلوی برق افتادن را بگیرد. اگر روی لباس مشکی برق اتو افتاده است با کمک روش زیر می توانید آن را از بین ببرید. برای این کار یک لیتر آب را با سه قاشق سرکه مخلوط کنید و با برس لباس روی پارچه بکشید. نحوه برش کشیدن باید مطابق با جهت راه پارچه باشد. اگر لباس مشکی از جنس ابریشم باشد و دچار برق افتادن شود، با حل کردن آمونیاک در الکل و کشیدن روی پارچه با کمک اسفنج اثر آن از بین می رود.

اتو پرس ژانومه
اتو پرس ژانومه

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *