روش دوخت جادکمه با چرخ خیاطی

آسان ترین دوخت و دوز را داشته باشید

یکی از قسمت‌های مهم دوخت لباس، دکمه، و دوخت جادکمه آن است. چنانچه لباسی با طرح و دوخت عالی به اتمام برسد ولی دارای دکمه‌های نامناسب و ناموزون باشد و جادکمه آن حالت کشیده و ناصاف داشته باشد، ارزش تمام زحمات شما به هدر خواهد رفت.

توجه: جهت روی هم قرار گرفتن لبه لباسهای جلو باز برای خانم‌ها مانند جادکمه، زیپ و پیلی از سمت راست به چپ می‌باشد.

تنظیم چرخ خیاطی برای دوخت جادکمه

برای دوخت جا دکمه با هر چرخ خیاطی ،اول از همه باید تنظیمات مربوط به جادکمه رو انجام بدیم. این تنظیمات در همه ی چرخ ها یکسان می باشد.

تنظیم پایه ی دوخت

اول از همه چرخ را در حالت جادکمه زن میگذاریم. در چرخ خیاطی های ژانومه، منظور توپی  بالاست که تنظیم جای قرارگیری سوزن(چپ دوز- وسط دوز – راست دوز) را دارد.

تنظیم طول دوخت

منظور ما  همون توپی است که دوخت رو درشت یا ریز می دوزد. که از 1تا 4 شماره دارد. هرچقدر به صفر نزدیک تر باشه زیگزاگ های جادکمه فشرده تر می شود.

تنظیم ارتفاع دوخت

کار این بخش برای ارتفاع دوخت های گلدوزی می باشد. در دوخت های ساده باید این اهرم رو روی 0 گذاشت که بتواند چرخ ساده بدوزد. اما برای زیگزاگ و جادگمه و کلاً گلدوزی استفاده میشود. برای جادگمه عدد 3 مناسب است. طرز تغییر این اهرم هم به این صورته که باید نوار مستطیلی پشتش رو به داخل فشار بدهید ، اهرم رو روی شماره ی مورد نظر بگذارین بعد مستطیل رو رها کنید!
بعد از این تنظیمات باید پایه ی چرخ رو عوض کنید. پایه ی ساده دوزی به صورت دوشاخ هست که باید پایه ی جادگمه به جاش بگذارید. به این صورت که دکمه ی تعویض پایه  که پشت اهرم پایه هست (در چرخ خیاطی های ژانومه به رنگ قرمز می باشد) کمی فشار دهید تا پایه قبلی خارج شود. بعد پایه ی جادکمه رو زیرچرخ بگذارید و اهرم پایه را به سمت پایین بیاورید.

دوخت جادکمه اتومات

شروع دوخت جادکمه

همیشه قبل ازشروع کار  یک بار روی یک قسمت از پارچه دوخت را تست کنید تا طول دوخت و فشردگی دوخت رو ببینید. روی لباس مقدار جادگمه رو با صابون یا مل بکشید. جوری که ابتدا و انتهای کار کاملا مشخص باشه. لباس رو زیر چرخ قرار بدین و سوزن رو با دست به جای شروع جادگمه نزدیک کنید که دقیق در نقطه ی مورد نظر فرود بیاد. اهرم  تنظیم پایه ی دوخت رو ، روی دنده ای بگذارین که دوخت سمت راست رو میره پارچه را از زیر چرخ نکشید،هل ندهید.
وقتی به انتهای جادگمه رسیدید ، اهرم تنظیم پایه را روی حالت دوخت افقی جادگمه بگذارید. 3 الی 4 بخیه که خورد کافیست حال اهرم را روی سمت چپ بگذارید،تا سمت چپ جادگمه را بزند،وقتی تموم شد دوباره اهرم میره روی حالت افقی تا بتونه جادگمه رو کامل کنه. 3-4 تا بخیه که زد کافیه. دوباره اهرم رو بگذارین روی سمت چپ، تا سمت چپ جادگمه رو بزنه.

پایه جادکمه دوز

نکات دوخت جادکمه
  • سعی کنید جایی که میخواهید جادکمه بزنید کمی ضخیم تر باشد.چون معمولا سر لباس دارای سجاف و لایی می باشد  اما اگر موردی نازک بود خودتان لایی بزنید و یا پارچه را دولا کنید.
  • لباس را در حین کار نه بکشید نه هل بدید.
  • نخ ماسوره و نخ روی چرخ رو چک کنید. نخ ها نه سفت باشن و نه شل. چون تاثیر زیادی در تمیزی جادگمه داره. نخ ماسوره رو هم هیچ وقت شل روی ماسوره نپیچید.

برای آشنایی و یا خرید چرخ خیاطی های ژانومه می توانید به سایت اینترنتی ژانومه مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *