نحوه نخ کردن سوزن چرخ خیاطی

نخ کردن سوزن چرخ خیاطی، اولین قدم برای شروع به کار با این ابزار پرکاربرد است. اگرچه این کار ممکن است در ابتدا کمی چالش برانگیز به نظر برسد، اما با کمی تمرین و صبر، به راحتی می توانید آن را انجام دهید. در این مقاله، به طور گام به گام نحوه ی نخ کردن سوزن چرخ خیاطی ژانومه را به شما آموزش خواهیم داد. همچنین با مشاهده ویدئو زیر به راحتی می توانید نسبت به نخ کردن چرخ خیاطی ژانومه، پر کردن ماسوره و جایگذاری آن اقدام کنید.

مراحل نخ کردن سوزن چرخ خیاطی

انتخاب سوزن مناسب

اولین قدم، انتخاب سوزن مناسب با نوع پارچه و نخ مورد استفاده شما است. سوزن های چرخ خیاطی در اندازه ها و ضخامت های مختلف موجود هستند. به طور کلی، برای پارچه های نازک از سوزن های ظریف تر و برای پارچه های ضخیم تر از سوزن های ضخیم تر استفاده می شود.

نخ کردن ماسوره

قبل از نخ کردن سوزن، باید ماسوره را نخ کنید و آن را درون ماکو قرار دهید. توجه داشته باشید که قبل از قرار دادن ماسوره در داخل ماکو مقداری از نخ دور ماسوره را باز کرده و از ماکو عبور دهید. برای این کار می توانید به دفترچه راهنمای چرخ خیاطی خود مراجعه کنید و مراحل مربوط به پر کردن ماسوره را دنبال کنید. در صورتی که در نخ کردن ماسوره مشکل دارید، می توانید به مقاله نحوه تعویض و پر کردن ماسوره چرخ خیاطی مراجعه کنید.

تنظیم کشش نخ

پس از نخ کردن ماسوره، باید کشش نخ را تنظیم کنید. کشش نخ باید به گونه ای باشد که نه خیلی شل و نه خیلی سفت باشد. برای تنظیم کشش نخ، به دفترچه راهنمای چرخ خیاطی خود مراجعه کنید.

نخ کردن سوزن

اکنون نوبت به نخ کردن سوزن می رسد. مراحل زیر را برای نخ کردن سوزن دنبال کنید:

  • پدال چرخ خیاطی را فشار دهید تا پایه بلند شود.
  • قرقره نخ را روی میله مخصوص قرار دهید.
  • نخ را از مسیر مشخص شده در چرخ خیاطی عبور دهید.
  • نخ را از اهرم نخ گیر که قطعه فلزی است که در قسمت بالایی چرخ خیاطی چسبیده است، عبور دهید. برای این کار نخ را به سمت پایین بکشید. آن را از قسمت پایین صفحه کشش عبور دهید و سپس آن را به سمت بالا بکشید. با این کار نخ شبیه به یک “U” کشیده می شود. پس از تکمیل شکل “U”، نخ را از سوراخ اهرم بالا عبور دهید و سپس آن را به سمت پایین و محل سوزن پایین بیاورید.
  • نخ را در شیار سوزن قرار دهید.
  • سوزن را به سمت پایین فشار دهید تا نخ در سوراخ سوزن قرار گیرد.
  • نخ را کمی بکشید تا مطمئن شوید که به درستی در سوزن قرار گرفته است.
  • در نهایت نخ را از زیر پایه دوخت عبور دهید.
  • نخ ماسوره را بیرون بکشید. در حالت عادی نخ ماسوره در زیر چرخ خیاطی پنهان است. برای خارج کردن آن، چرخ دستی را به سمت راست چرخ خیاطی بچرخانید. چند بار این کار را انجام دهید تا نخ ماسوره خارج شود. آن را گرفته و به سمت خارج بکشید تا مقداری از نخ خارج شود.
  • قبل از شروع به دوخت، چند بخیه آزمایشی بزنید تا از صحت نخ کردن سوزن و تنظیم کشش نخ مطمئن شوید.

عیب یابی

  • اگر نخ از سوزن پاره می شود، ممکن است کشش نخ خیلی زیاد باشد.
  • اگر بخیه ها شل هستند، ممکن است کشش نخ خیلی کم باشد.

در پایان، به یاد داشته باشید که با کمی تمرین و صبر، می توانید به راحتی سوزن چرخ خیاطی خود را نخ کنید. علاوه بر چرخ خیاطی های ژانومه، این روش برای سایر چرخ خیاطی ها نیز به طور کلی مشابه است.

ژانومه سرویس

در دنیای خیاطی، انتخاب چرخ خیاطی مناسب نقش کلیدی در کیفیت و راحتی کار دارد. ژانومه با ارائه طیف گسترده‌ای از مدل‌ها و ویژگی‌ها، گزینه‌های فراوانی را برای تمام سطوح مهارت و نیازها فراهم می‌کند. نمایندگی‌ معتبر ژانومه خدمات تعمیر و نگهداری چرخ خیاطی ژانومه را ارائه می‌دهند. این خدمات شامل تعمیرات تخصصی، تعویض قطعات و تنظیمات چرخ خیاطی است. می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ژانومه سرویس با کارشناسان ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *