در این مقاله به بررسی چرخ های خیاطی سری A ژانومه و مقایسه آن ها با یکدیگر می پردازیم.چرخ خیاطی ها از دیرباز مورد استفاده بشر بوده است، با این تفاوت قابلیت دوخت آن بسیار کم و به صورت ساده انجام می گرفت. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری چرخ خیاطی ها به طور کلی به دو دسته ی خانگی و صنعتی تقسیم می شوند که مدل خانگی برای مصارف شخصی و رفع نیاز افراد خانه، افراد مبتدی که می خواهند دوخت و دوزهای اولیه خود را آغاز کنند و عروس خانم هایی که در تهیه ی تکمیل جهیزیه خود هستند، مناسب می باشد. چرخ خیاطی های صنعتی برای مصارف گسترده تر از جمله: کارگاه ها، تولیدی ها، آموزشگاه های خیاطی و مزون ها که سرعت و عملکرد بالاتری نسبت به چرخ خیاطی های خانگی دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. هر کدام از چرخ خیاطی های خانگی و صنعتی دارای مدل های مختلفی هستند که هر کدام ویژگی ها و مشخصات ویژه ای دارند که هر کسی براساس نیاز و بودجه ی در نظر گرفته شده می تواند اقدام به خرید کند. چرخ خیاطی ها به صورت مکانیکی، برقی، کامپیوتری طراحی و ساخته می شوند که مدل مکانیکی با چرخاندن دستی، عمل دوخت و دوز را انجام می دهد، مدل های برقی با فشار پدال پایه به عمل دوخت و دوز سرعت بیشتری می دهد و مدل های کامپیوتری که نوع پیشرفته ی چرخ خیاطی ها هستند که قادر به بروزرسانی انواع دوخت های متنوع هستند.

برای بررسی چرخ خیاطی های سری A ابتدا برند ژانومه را مورد بررسی قرار می دهیم و به توضیح مدل های برجسته سری A خواهیم پرداخت. ژانومه یک شرکت ژاپنی می باشد که با ارائه ی چرخ خیاطی های باکیفیت، توانسته است رضایت و اعتماد خریداران را در سراسر دنیا به خود جلب کند و صادر کننده به 100 کشور جهانی، کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا می باشد. این شرکت انواع مختلفی از مدل ها را به بازار جهانی عرضه کرده است که در اینجا به توضیح چرخ خیاطی های سری A برند ژانومه می پردازیم:

چرخ های خیاطی سری A و مقایسه آن ها با یکدیگر

چرخ خیاطی های ژانومه 671A و 672A که هر کدام ویژگی ها و مشخصات خاص خود را دارند سبب تمایز میان این چرخ خیاطی ها با دیگر چرخ خیاطی های هم گروهشان شده اند که در ادامه به توضیح مختصر آن خواهیم پرداخت. مدل 671A دارای 14 مدل طرح حاشیه دوزی است در صورتی که این تنوع در مدل 672A به 22  طرح  برای حاشیه دوزی می رسد، در هر دو مدل سیستم قاب ماکو به صورت نیم دور تمام فلز و دوخت زیگزال به عرض 5 میلی متری انجام می گیرد و هم چنین در هر دو مدل حرکت دوخت جا دکمه به صورت 4 زمانه می باشد. هر دو مدل چرخ خیاطی برای استفاده در گلدوزی، تکه دوزی، پس دوزی و زیپ دوزی قابل استفاده هستند اما چرخ خیاطی ژانومه 672A با وجود دارا بودن طراحی های متفاوت، می تواند برای دوخت طرح های مختلف بیشتری در هنگام گل دوزی روی لباس و… مورد استفاده قرار بگیرد. چرخ خیاطی ژانومه 671A دارای 2 اهرم دستی روی بدنه، درجه تنظیم کشش نخ و بازو آزاد جهت دوخت های حلقوی می باشد در صورتیکه در مدل 672A فاقد اهرم کشش نخ می باشد.

چرخ های خیاطی سری A

از دیگر چرخ خیاطی های سری A برند ژانومه می توان به مدل 802A و 808A اشاره کرد که ویژگی ها و مشخصات آن را مورد بررسی قرار می دهیم. مدل 802A از مدل های قدیمی برند ژانومه می باشد که به دلیل قابلیت های خوبی که دارد همواره مورد توجه خریداران قرار گرفته و از پر فروش ها می باشد  و مدل 808A هم از قابلیت های بخصوصی برخوردار است. هر دو مدل قابلیت دوخت سر قائمی و امکان تنظیم طول دوخت را دارند در صورتی که  این دو مدل قابلیت سوزن نخ کن اتومات را ندارند. آن دسته از افرادی که به دوخت گلدوزی علاقه ی زیادی دارند مدل 802A این امکان را برایشان فراهم کرده است که با 135 طرح گلدوزی دوخت های خود را هرچه زیباتر انجام دهند ولی طرح گلدوزی در چرخ خیاطی ژانومه 808A به 49 طرح می رسد. عرض زیگزال دوزی در هر دو مدل 7 میلی متر است و حرکت سیستم ماکو به صورت تمام دور است. مدل 802A دوخت جا دکمه را به صورت اتوماتیک انجام می دهد و دارای 8 نوع دوخت مادگی است در صورتی که مدل 808A طی 4 حرکت تمام قسمت های یک مادگی را دوخت می کند. از قابلیت های این دو مدل چرخ خیاطی می توان به گلدوزی، تکه دوزی، پس دوزی و زیپ دوزی اشاره کرد که در چرخ خیاطی ژانومه 802A علاوه بر دوخت های ذکر شده، قابلیت دوخت های قیطان دوزی، قلاب گیر و لایه دوزی را دارا می باشد. از ویژگی و مشخصات این دو مدل می توان به بدنه تمام فلز، کسب استانداردهای جهانی، سیستم ژتونی و گردونه تنظیم موقعیت سوزنی اشاره کرد.

با آشنا شدن از نمونه چرخ های خیاطی سری A و مقایسه آنها باهم می توانیم به خریدی مطمئن و رضایت بخشی دست یابیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *