آشنایی با انواع پایه‌ های چرخ خیاطی ژانومه

آشنایی با انواع پایه‌ های چرخ خیاطی ژانومه و کاربردهای آنها، به شما کمک می کند تا از این ابزار قدرتمند به طور کامل استفاده کنید و خلاقیت خود را در خیاطی به کار ببرید. چرخ خیاطی ژانومه به عنوان یکی از محبوب ترین برندهای چرخ خیاطی در جهان، تنوع گسترده ای از پایه ها را برای مصارف مختلف ارائه می دهد.

برخی از پایه‌ های طراحی شده به همراه چرخ خیاطی‌های ژانومه جهت استفاده توسط شرکت سازنده یا نمایندگی معتبر ژانومه عرضه می گردد. در صورتی که پایه مورد نظر شما در پکیج چرخ خیاطی وجود نداشته باشد، می‌توانید انواع مختلف پایه‌ های چرخ خیاطی ژانومه اعم از پایه قیطان دوزی، چشمه دوزی، چرم دوزی، پایه نوار اریب ژانومه، پایه لبتو یا گان ژانومه، پایه مروارید دوزی ژانومه، پایه گان دوزی ژانومه، پایه چین سوزنی، پایه زیپ دوزی، پایه مغزی دوزی و… را به طور جداگانه از فروشگاه اینترنتی ژانومه سرویس خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. در ادامه برخی از پایه‌ های چرخ خیاطی ژانومه برای استفاده و  آشنایی بیشتر معرفی می کنیم.

 

پایه‌ ساده دوزی ژانومه

پایه ‌های ساده دوزی که به دو صورت طراحی و عرضه می‌شوند، قادر به دوخت ‌های ساده و در برخی از اوقات دوخت‌های زیگزاگی مانند دوخت درزها، لبه ها و وصله ها هستند. پایه ‌های ساده دارای شکاف کاملاً باز، علاوه بر ساده دوزی می‌توانند دوخت زیگزاگی را نیز بر روی پارچه انجام دهند. اما پایه‌ هایی که دارای شکاف نیم‌باز هستند تنها قادر به انجام دوخت ساده بر روی پارچه می‌باشند.

آشنایی با انواع پایه‌ های چرخ خیاطی ژانومه - پایه ساده دوزی- پایه راسته دوزی

پایه‌ سر دوز و پس دوز

از دیگر پایه‌ های چرخ خیاطی ژانومه، پایه های سردوز هستند. این پایه ‌ها برای دوخت ‌های زیگزاگی در قسمت لبه‌ های پارچه مورد استفاده قرار می‌گیرند و مانع از جمع شدن پارچه در هنگام دوخت می ­شوند و همچنین برای جلوگیری از ریش ریش شدن لبه های پارچه در هنگام برش و دوخت به کار می رود.

پایه سردوز

پایه ریشه زن و کوک شل

در قسمت وسط پایه کوک شل زن ژانومه میله ای تعبیه شده است که زیگزاگ ها به روی آن زده شده و چون از حالت معمولی شل تر است، می توانیم با باز کردن دولای پارچه از یکدیگر و چیدن آنها به عنوان کوک شل استفاده کنیم. اما اگر همین زیگزاک ها با پایه های دیگری زده شوند ( که این بستگی به نوع چرخ خیاطی دارد) می توان با آن دوخت ریشه نیز انجام داد.

آشنایی با انواع پایه‌ های چرخ خیاطی ژانومه - پایه کوک شل و ریشه زن

پایه های زیپ دوزی

بصورت کلی زیپ ها به سه دسته  زیپ های مخفی، زیپ های دو طرفه و زیپ های کاپشنی تقسیم می شوند. با تمامی پایه های چرخ خیاطی زیپ دوزی چرخ ها می توان هر سه نوع را دوخت را انجام داد اما برای راحت تر دوختن آنها طراحی های متفاوتی برای هرکدام از انواع این پایه های چرخ خیاطی انجام شده است که شما با خرید پایه زیپ دوزی ساده و مخفی، دوختی زیبا و تمیز خواهید داشت.

پایه زیپ دوزی چرخ خیاطی ژانومه

پایه ساتن دوزی یا گردونه دوزی

یکی دیگر از پرکاربردترین پایه‌ های چرخ خیاطی ژانومه، پایه های ساتن دوزی است. جهت نقش اندازی و وصل پارچه ها به یکدیگر می توان از پایه ساتن دوزی استفاده نمود. در هنر و دوخت ساتن دوزی، دوخت زیگزاک ها به قدری نزدیک بهم و یک دست دست زده می شوند که اگر شما آنها را با نخ ابریشمی بدوزید مانند ساتن به نظر می آیند.

گردونه دوزی یا ساتن دوزی

پایه لب لول

این پایه چرخ خیاطی به راحتی لبه های دو پارچه را بهم متصل کرده و دوختی یکدست را به شما می دهد. این نوع پایه اکثرا در چرخ خیاطی های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

پایه لب تو

 پایه مغزی دوزی یا نواردوزی

از دیگر پایه هایی که برای دور دوزی استفاده شده و مخصوص دوخت نوار اریب است پایه مغزی دوزی نام دارد. شما تنها باید نوار اریب یا مغزی را در جهت مورد نظر قرار داده و توسط این پایه‌ها بدوزید. این پایه‌ها به شما کمک می‌کند تا بدون این‌که پارچه در زیر پایه لیز بخورد و منحرف شود. بتوانید نوار اریب یا مغزی را در قسمت مورد نظر به طور مناسب بدوزید.

پایه مغزی دوز

پایه قیطان‌دوزی

این نمونه از پایه‌ های طراحی شده دارای شیاره نسبتاً کلفت و ضخیمی در قسمت زیرین پایه هستند؛ که قیطان درون این قسمت قرار گرفته و برای دوخت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پایه قیطان‌دوزی

پایه رگه دوزی

رگه دوزی دوخت های نازک و تزئینی است که روی لباس ها انجام می شود در پشت پایه شیارهای نازکی تعبیه شده و باید با سوزن دوقلو با فاصله زیاد دوخته شود این دو دوخت که زیر آن کمی جمع شده و کمک می کند رگه نازکی روی پارچه قرار گیرد. هر رگه جداگانه باید اتو شود و بعد رگه دیگر در کنار آن دوخته شود .

پایه رگه دوزی چرخ خیاطی ژانومه

پایه زنجیره دوزی

از دیگر پایه‌ های چرخ خیاطی ژانومه، می توان به پایه های زنجیره دوزی اشاره کرد. این پایه برای دوخت زنجیره دوزی که نوعی از دوخت های تزئینی است، استفاده می شود. در بعضی از چرخ ها مثل چرخ خیاطی 802 ژانومه ماسوره خاصی برای آن در نظر گرفته شده است که این ماسوره نخی به آن پیچیده نشده و مثل ماکو عمل می کند. در حقیقت در زنجیره دوزی فقط نخ رویی را داریم.

نکته مهم این است که هنگام دوخت باید پشت پارچه زیر پایه قرار گیرد زیرا دوخت زنجیره زیر کار است. در انتها نیز دقت کنید نخ را بلندتر بچینید و با سوزن دستی انتهای آن را محکم کنید. در صورت بی دقتی و کشیده شدن اشتباه نخ تمام دوخت شما شکافته می شود.

علاوه بر انواع پایه‌ های چرخ خیاطی ژانومه که در بالا ذکر شد، پایه های دیگری نیز وجود دارند که کاربردهای خاص تری دارند. برای مثال، پایه های مخصوص لحاف دوزی، پلیسه دوزی، تکه دوزی، دکمه دوزی، گلدوزی و … .

 

نکاتی در مورد استفاده از انواع پایه‌ های چرخ خیاطی ژانومه

  • قبل از استفاده از هر پایه، دفترچه راهنمای چرخ خیاطی خود را مطالعه کنید تا از نحوه صحیح نصب و استفاده از آن پایه مطمئن شوید.
  • از پایه مناسب برای نوع پارچه و نوع دوختی که می خواهید انجام دهید استفاده کنید.
  • قبل از شروع به دوخت، چند بخیه آزمایشی بزنید تا از تنظیم صحیح پایه و چرخ خیاطی مطمئن شوید.

 

ژانومه سرویس

در دنیای خیاطی، انتخاب چرخ خیاطی مناسب نقش کلیدی در کیفیت و راحتی کار دارد. ژانومه با ارائه طیف گسترده‌ای از مدل‌ها و ویژگی‌ها، گزینه‌های فراوانی را برای تمام سطوح مهارت و نیازها فراهم می‌کند. نمایندگی‌ معتبر ژانومه خدمات تعمیر و نگهداری چرخ خیاطی ژانومه را ارائه می‌دهند. این خدمات شامل تعمیرات تخصصی، تعویض قطعات و تنظیمات چرخ خیاطی است. می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ژانومه سرویس با کارشناسان ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *